Pieneläimet

Torstai 3.11.2022 Yleiseläinlääkärit
Perjantai 4.11.2022 Erikoiseläinlääkärit

Sali: Agnes Sjöberg

Torstain puheenjohtaja: Pieneläinsairauksien erikoiseläinlääkäri Mirja Kaimio, Eläinsairaala Evidensia Tammisto
Perjantain puheenjohtaja: ELL Katja Kyröläinen, Aures Eläinlääkärit Oy

Iho- ja korvasairaudet

Pieneläinosion aiheena ovat aina yhtä ajankohtaiset koiran ja kissan iho- ja korvasairaudet. Torstain luennot on suunnattu ensisijaisesti peruspraktikoille ja perjantain luennot jo aihealueen perusteet hallitseville. Luennoitsijoiden huipputason tietotaito sekä laaja opetuskokemus takaavat varmasti kaikille kuulijoille mielenkiintoista kuultavaa kumpanakin päivänä. Pieneläinosion pääluennoitsijoina toimivat tänä vuonna kollegoiden keskuudessa hyvin arvostetut ja pidetyt pieneläinten ihosairauksien eurooppalaiset diplomaatit, pieneläinsairauksien erikoiseläinlääkärit Kirsti Schildt ja Riitta Seppänen.

Torstaina perehdymme koiran korvatulehdukseen, kissan korvasairauksiin sekä dermatologisiin hätätapauksiin tapausselostusten kautta. Kliinisen työn tueksi kuulemme lisäksi käytännönläheisen luennon ELT, patologian diplomaatti Niina Airakselta. Perjantaina perehdymme metabolisiin ihosairauksiin, ihon keratinisaatio- ja pigmenttihäiriöihin sekä pääsemme sukeltamaan dermatologian kiehtoviin potilaisiin kattavan tapausselostusosion myötä. Perjantain antiin sisältyy myös Ruokaviraston tietoisku lääkitsemislainsäädännön uusista kiemuroista. Tarjolla on siis tänäkin vuonna tietorikas ja monipuolinen sekä varmasti myös viihdyttävä koulutustilaisuus, joka on suunnattu kaikille pieneläinpraktikoille.

Aikataulu

Torstai 3.11.